Monday, March 28, 2011

Siapa itu Kawan dan Sahabat...

Kata orang. sahabat atau  kawan itu ialah orang yang berkongsi suka dan duka...Tapi bagi aku..tidak perlu berkongsi duka.tapi tahu bila temanya berduka atau kecewa...Itu bagi aku..Tidak perlu pertemuan seminggu sekali untuk tahu dalam eratnya ikatan itu, tapi perlunya tahu keadaanya teman walau terpisah ribuan batu...Tidak perlu berkongsi suka..kerana sentiasa mendoaka kebahagian teman...Tidak perlu panggilan telefon berjam2  tapi cukup hanya dengan sms sekali sekali...Tapi teman itu akan hadir dikala hari bahagia tanpa perlu dipakasa atau dipujuk rayu, teman itu akan berfikir akan akan hari mendatang seorang teman, teman itu dikala susah dibantu tanpa disuarakan, teman itu akan bangun memperjuaangkan haknya bila perlu tanpa dipinta..itu teman bagi aku...tidak perlu berkongsi segala...tapi dapat memiahami segalanya....Tidak persoalakan tindakan teman..namun sokongan padu diberikan biarpun seribu satu persoalan yang bermain..
Percayalah...itu bagi aku..kerana ku punya mereka yang begitu..jauh tertanam beribu batu didalam hati...Kata orang masa bukan ukuran..itu sudah pasti tapi..dengan masa semua menjadi sebati biar kurang rasa pada awalnya...Jika kamu perlukan teman hanya pada kesusahan...undurkan diri mu dengan segera...kerana kamu hanya menjadi beban mereka..itu kata aku...