Tuesday, July 13, 2010

Anjakan Paradigma...

Ayat nie mula dengar masa aku sekolah rendah atau awal tingkatan 1. Sebab kengkawan aku debater sekolah dan agak suka dengar pertandingan  natara sekolah sekolah...biar aku tak berbakat mana pun... Korang pun suka aku rase.Tapi penggunaan frosa kata ini memberi satu inspirasi dan pengertian yang baru dalam suatu kehidupan aku.
Kehidupan ini memerlukan anjakan paradigma " mengubah cara yang lama kepada cara yang baru melalui cara approach atau pun teknik - teknik yag pernah digunaka pakai, pandangan umum"- Semua itu diperlukan dlam kehidupan yang mengalami proses. sebagai insan kerdil menumpang kasih dibwah lembayung NYA, pelbagai kesilapan, ketidaksengajaian, kecuaaian yang kiter lalukan, usah risau dan gentar, atupan,putus asa, ini lah peroses kehidupan.,menilai yang baik dari buruknya sesuatu, pasti kesalahan itu dengan adanya kebenaran fahamnya kecuranagan itu dengan kesetiaan yang padu, cuainya manusia kerana wujudnya tanggungjawab....
Aku terus cuba untuk mengubah kehidupan ini kearah yang lebih bermakan..( padal 24/7 fb ) hikhikhik...
Namun tidak salah menggapai awan biar yang dicapai angin lalu....kan??? Jadi, kehidupan harus diteruskan...GAMBATEH !!!!

0 comments: